myrthe-emma.reismee.nl

Springbrook and Lamington National Park

Dear Friends,

In plaats van naar mijn les ‘Page To Stage’ te gaan dinsdag, heb ik met twee vreemden afgesproken naar Springbrook National park te gaan. Ik zit namelijk in een road trip groep van Griffith, en hier werd gevraagd of er iemand was die mee wilde gaan. Ik heb zelf geen auto en kan überhaupt geen auto rijden. Dus wanneer er iemand is die me ergens heen kan rijden waar ik anders niet met openbaar vervoer kan komen, kan ik de kans niet laten gaan. Deze twee vreemden waren een local genaamd Zak en een Amerikaanse Megan. We keken er allemaal naar uit om het park te zien. We begonnen met drie van de uitzichtpunten, waarbij we uitkeken op de prachtige bergen, groene natuur, in de verte de zee en een prachtige blauwe lucht.

Next up was de hike van Purling Brook Falls. Dit was een hike van 6km, onder een waterval en vervolgens omhoog boven de waterval. Je kon een extra 2km hike toevoegen naar Warringa Pool, waarin je kon zwemmen. Dit leek ons een goed idee want een duik op een warme dag, zeker tijdens een lange hike, is heerlijk om een beetje af te koelen.

En daar gingen we dan op onze mooie hike. Eerst naar beneden met veel treden en slalommen. Onderweg zagen we erg coole reptielen en zelf een wallaby. De waterval was prachtig. Onderaan voelde we de mist van de waterval. Rondom de waterval was de natuur super groen en vol prachtige palmbomen.

Om bij de Warringa Pool te komen, moesten we door een iets moeilijker wandelpad lopen. Met enige obstakels van omgevallen bomen en spiky lianen. Eenmaal aangekomen kwamen bij een kleine waterval die uitliep tot een plek waar je kon zwemmen. Na een erg koude maar wel heel verkoelende duik te hebben genomen was het tijd om op te drogen in de zon. Toen zag Megan opeens een bloedzuiger op mijn arm. Ik besloot hem eraf te trekken want zout had ik nou helaas niet bij me. Dit ging gelukkig best makkelijk maar het was wel ff schrikken. Ze zijn niet gevaarlijk maar het is wel naar om een vies slijmerig beest aan je vast te hebben zitten….

Toen was het tijd om terug te gaan naar de waterval en de berg te beklimmen om bovenop de waterval te komen. Dit viel eigenlijk best mee want het pad was niet stijl en door te slalommen en een paar treden waren we heel gemakkelijk omhoog aan het lopen. Omdat de hike best lang was en om ons af te leiden van de klim hadden we gelukkig Megan met een goede hike playlist.

Eenmaal boven was het genieten van nogmaals een prachtig uitzicht en was het tijd om weer terug naar huis te rijden. Kortom een perfecte dag in een super mooi nationaal park. Ik hoop nog een keer terug te gaan om een andere hike te doen of in de avond wanneer de sterren prachtig zijn.


De week erna was er weer een dinsdag en dus weer tijd om erop uit te gaan met de ‘Tuesday Adventure Club’. Dit keer zijn we met z’n drieën naar Lamington National park gegaan. Helaas was het weer wat minder en regende het best heftig onderweg. Toen we eenmaal waren aangekomen was het gelukkig gestopt met regenen.

De eerste stop was een plek waar je vogels kon voeren. Dit was best cool want de vogels klommen op je, zelfs op je hoofd!

Toen gingen we de treetop hike doen, dit was een hike door de bomen heen met bruggen en platformen. Blijkbaar zijn bomen waarvan ik dacht dat heel cool waren omdat de wortels heel hoog waren, geen bomen maar lianen! Er is blijkbaar een virus dat zich op de bomen nestelt, vervolgens groeien daar lianen uit die zich om de boom heen wikkelen. Dit gaat door tot de boom omringt is door lianen en dan eten die de boom op tot alleen de liaan overblijft. Het ziet eruit als een boom maar dat is het niet! Dit geeft wel een cool effect want de boom is dus hol. Je kunt erin kruipen en dan naar boven kijken naar de lucht.

Tijdens de treetop walk was er een ladder die omhoog liep tegen een boom aan. In bomen klimmen doe ik al van jongs af aan dus natuurlijk was ik degene die meteen de boom in klom. Megan en Zak volgde me vervolgens naar het eerste platform en vervolgens naar de tweede waar we net op paste met z’n drieën. Eenmaal daar konden we uitkijken op de boomtoppen, omdat we zelf in een boomtop zaten. Dit was echt fantastisch!

De treetop walk eindigde in een botanic garden. In deze botanic garden had ik het gevoel dat er elk moment een velociraptor uit de planten kon springen want het leek verdacht veel op de natuur van Jurasic Park.

Eenmaal terug hebben we lunch gegeten, overdekt want het regende best hard. Dit stopte niet dus we besloten naar Tambourine Mountain te gaan. Hier was een ijswinkel die een van de beste is in de Gold Coast. Dit moesten we toch echt voor onszelf uitproberen. En inderdaad, het was het beste ijs wat ik tot nu toe hier op had! Ze hadden ook de smaak Dutch Chocolate, ik vroeg me af wat het Nederlands maakte maar daar had de werknemer helaas geen antwoord op.

Toen zijn we naar een prachtige plek gelopen waar veel watervallen waren en pools waar je in kon zwemmen. Dit was echt super mooi, omringt met bergen en bos. Helaas begon het weer te regenen dus zijn we terug naar de auto gegaan.

Zak wist een goed uitkijk plek, een plek voor paragliders, waar we de zonsondergang konden zien. Dit leek ons een zeer goed plan. Het was wel een beetje fris en bewolkt maar dat kon de pret niet drukken. Het was nog steeds een goede afsluiting van een heerlijke dag.

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Het lijkt wel of ik zelf in dat park was, zo goed omschreven door jou!
Leuk hoor!
Voor zo'n dag kun je best een lesje missen ??

Meta

Lieve schat,
Wat een heerlijke natuur, avontuur en sportieve verhalen. Heb je bij de Lindersdag gemist. ?

Cinth

Hey meissie
Je maskt er wel een feest van daar. Ben trots op je! En hebben je idd gemist bij de damiliedag. Maar wat jij doet is onbetaalbaar
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!