myrthe-emma.reismee.nl

Schoolwork and an exciting holiday

Dear Friends,

Ik ben op de helft van mijn studie hier aan Griffith University. Het is nu nog alleen mijn assignments afronden en dan is het paasvakantie. Ja dat hoor je goed paasvakantie, omdat het in april is en niet in mei dus geen meivakantie, en ook geen spring break want het is hier geen lente maar herfst. Ik moet eerlijk zeggen dat het in mijn hoofd totaal geen herfst is, ik heb juist het gevoel dat het warmer moet worden niet kouder. De seizoenen zijn dus nog steeds even wennen maar aan de rest ben ik nu wel gewend.

Australië, en vooral de Gold Coast voelt nu echt als mijn thuis. En wat een plek om te wonen. Het is 10min met de tram naar het strand en 10min naar de uni. Ik zit op de perfect plek tussenin (ik ben dus inmiddels verhuist en woon nu op mezelf).


Ik kijk enorm uit naar de vakantie want ik heb iets heel bijzonders gepland. Ik ga namelijk naar Nieuw Zeeland!!!
Ik kan het nog steeds niet geloven. Het was dan ook erg kort dag gepland, dus het is crazy dat ik morgen al vlieg!
Om je een korte samenvatting te geven van wat ik ga doen:

Ik ga samen met Melissa, een Duitse student. We klikken super goed dus ik vind het erg fijn om samen met haar te gaan reizen.
We beginnen in Auckland, het noord eiland. Hier verblijven we twee dagen in een hostel tot onze tour begint. Vervolgens gaan we met een groep van 16, in een bus Nieuw Zeeland verkennen. Dan gaan we van Auckland naar Coromandel (waar ze een prachtig strand hebben uit Narnia), van Coromandel naar Waitomo, van Waitomo naar Rotorua (waar we naar een Maori village gaan en Hobbiton!), van Murupara naar Taup?, van Taup? naar Wellington en van Wellington nemen we de boot naar het zuid eiland. Daar gaan we van Kaik?ura naar Christchurch, van Christchurch naar MacKenzie Country, van Mackenzie Country naar Queenstown (waar vanuit we naar Milford Sound gaan), van Queenstown naar Wanaka, van Wanaka naar Franz Josef (waar ik met een helikopter, mijn eerste helikopter vlucht!, naar de gletsjer op ga en daar ga hiken) en dan van Franz Josef weer terug naar Christchurch.

Ik ga natuurlijk nog super veel andere dingen doen en heel veel meemaken maar dit is een korte samenvatting van wat ik nu al gepland heb.
Het is een heftig programma maar ik weet zeker dat het de tijd van mijn leven wordt J

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Wauw gaaf zeg naar Nieuw Zeeland! Veel plezier en goede trip ✈️??

Cintha

Mooie trip meis! Taup?=Taupo denk ik zo maar. Grote afstanden maar de natuur onderweg is prachtig mooi dus dat wordt fantastisch. Enjoy!

Meta

Lieve Myrthe. Wat een heerlijke avonturen. En nu ook nog Nieuw Zeeland. Met veel familieroots. Heel veel plezier en een prachtige tijd daar.
Een dikke knuffel en goede reis. ❌

Vader

Dat schrijf je goed zeg! En wat een leuke en fantastische reis die inmiddels alweer voorbij is zo’n beetje! Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Vooral de helikopter vlucht en de gletsjer tocht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!