myrthe-emma.reismee.nl

First week of uni

Dear Friends,

Het is zover mijn eerste week aan de universiteit van Griffith is voorbij. Maandag begon mijn eerste les, ‘Drama: performance skills’. Dit is de perfecte les om mee te beginnen. Het is vooral gek doen met drama spelletjes en werken aan verschillende rollen. Met een leuke groep mensen weet ik zeker dat dit een leuk vak gaat worden. We gaan dinsdag met een groot deel van de groep naar de film dus de groep zit wel goed.

Dinsdag had ik het vak ‘Page to Stage’. Voor dit vak gaan we een toneelstuk doen genaamd ‘Rhinoceros’. Zeker een aparte keuze, maar vast ook heel leuk. Ik heb zelf nog nooit een toneelstuk gedaan dus ik vind het ook wel spannend. Ik heb dan ook gekozen voor niet te grote rollen. Ik ben zowel de naamloze ober als de naamloze brandweervrouw. Wish me luck!

Woensdag had ik deze week een vrije dag maar na week 1 heb ik op woensdag 2 blokken van 3 uur repetitie voor ‘Drama’ en ‘Page to Stage’.

Donderdag had ik in de ochtend ‘Writing Short Fiction’, voor dit vak ga ik korte fictie verhalen schrijven. Dit vind ik best moeilijk aangezien ik nog nooit een verhaal heb geschreven, maar ook heel leuk want ik kan er veel van leren. Daarna had ik ‘Digital Photography’, dit was echt super gaaf. We hebben geleerd dat als je een kamer geheel verduisterd en een klein gat maakt bij het raam, waar dus licht doorheen komt. Als je dit doet dan kun je op de muren zien wat er buiten is, dan wel ondersteboven. Want licht reflecteert, dus het laat letterlijk zien wat er buiten is op de muren doordat er licht door een klein gat komt. Heel bizar maar wel heel cool. Als ik foto’s maak voor mijn fotografie les zet ik die ook op mijn blog onder het kopje ‘Digital Photography’. Dus als je ineens foto’s ziet waarvan je denkt wat is dit voor een experimenteel iets dan is dat waarschijnlijk van mijn fotografie les.

Dan ten slotte vrijdag, de laatste dag voor het weekend. Ik begon weer met een lesje ‘Writing Short Fiction’, en vervolgens ‘Gothic Literature’. Voor ‘Gothic Literature’ moet ik vijf boeken lezen in het Gothic genre, dit is zeker te doen in 12 weken. Maar natuurlijk hebben ze het zo gepland dat je in de eerste vijf weken de boeken moet lezen en daarna doen we films en series. Het is niet alsof ze dit beter hadden kunnen verdelen door het om en om te doen. En als je denkt dat het tentamen pas aan het einde is, dan heb je het mis want elke week krijgen we een toets over het boek dat we hadden moeten lezen. Dus dit wordt flink doorlezen, maar gelukkig vind ik het leuk om in dit genre te lezen, dat scheelt iets.

Reacties

Reacties

Cintha

Hi schat, ik zie je al helemaal stuiterend genieten daar. En al die creatieve vakken! Zo mooi dat je die gekozen hebt. Enne.... good luck als ober en brandweervrouw. Nameless or otherwise ?

Meta

Wat een creativiteit!
Liefs

Anne-Marie

What a Beautiful impressions!
Geweldig !

Sannah

5 boeken in 12 weken klinkt als een heeele moeilijke opgave maar gelukkig lukt jou dat altijd wel! (Ik zou er 5 jaar over doen) Alle vakken klinken super leuk! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!