myrthe-emma.reismee.nl

Bday celebrations and O week part 1

Vorig weekend heb ik mijn verjaardag hier aan de andere kant van de wereld gevierd. Ik ben nu officieel geen tiener meer, maar wel 20 jaar oud, en dit moest gevierd worden. Het was wel heel raar om mijn familie niet te zien op mijn verjaardag. Wel bestaat er gelukkig Facetime en zo heb ik ze toch nog even kunnen zien.

Om mijn verjaardag te vieren ben ik samen met Veerle een Nederlands meisje die ook op de HAN zit naar Surfers Paradise gegaan. Dit is zoals de naam misschien al weggeeft het surf paradijs de Gold Coast en dus ook het meest toeristische strand van de Gold Coast. Het is een soort Miami van de Gold Coast. Met mooie witte stranden, een turquoise zee en de hoge skyscrapers is deze plek zeker wel foto waardig. Om het perfecte uitzicht op deze mooie plek te vinden hebben Veerle en ik de hoogste skyscraper opgezocht en de lift naar boven genomen. Eenmaal boven was het genieten van het fantastische uitzicht op Surfers Paradise.

Om de avond af te sluiten heeft Susie voor mijn verjaardag mijn favoriete eten gekookt: lasagne. En als toetje een heerlijke Toblerone mouse. Het eten was heerlijk (de lasagne niet zo goed als die van pap maar wel heel lekker). Ook heb ik zelfs cadeautjes gekregen van Susie en Brad. Een koala knuffel, boekenlegger en een vest met een kangoeroe erop. Super lief om toch nog een cadeau te krijgen voor mijn verjaardag.


Na het weekend is het eindelijk zover ben ik officieel een student aan Griffith University. Dit doen we natuurlijk op z’n Australisch met een oriëntatie week. Het universiteit ’s leven lijkt tot nu toe verdacht veel op de Amerikaanse films. Ten eerste is de campus gigantisch met meer dan 50 gebouwen. Ik begon daarom mijn oriëntatie met een hoog nodige campus tour. Deze duurde 45minuten en we hebben niet eens de hele campus gehad dus dat wordt toch kaart lezen voor de eerste weken. Vervolgens was het tijd om alle feestelijke bezigheden te bekijken. Overal was er iets te doen, gratis snow cones, ice scream, fairy floss, gigantische jenga, bowlen, klimmuren en nog veel meer.

Om deze drukke dag af te sluiten was er een pool movie night. De film was Venom, deze had ik nog niet gezien dus dit was het perfecte moment om deze film voor het eerst te kijken. Nou kan dit natuurlijk geen normale movie night zijn, we zijn hier nou eenmaal in Australië. Deze film avond was een avond met gratis popcorn en drinken, en het belangrijkste: een zwembad! Het duurde niet lang voordat ik een duik nam in het zwembad. Maar toen de film eenmaal begon moet ik eerlijk toegeven dat ik snel de droogte heb opgezocht want het begon best koud te worden. Het koelt hier best wel af in de avond maar gelukkig had ik een handdoek mee die me lekker warm en toasty hield tijdens de film.

Na de film ben ik richting huis gegaan samen met wat nieuwe vrienden. Vanaf de Uni is dit 10min met de tram en vervolgens 20 minuutjes lopen. Dit ga ik natuurlijk niet in de avond in mijn eentje lopen dus mijn plan was een Uber te nemen. Ben en Bella moesten 1 stop verder met de tram waar Ben’s auto geparkeerd stond, en boden aan mij thuis af te zetten. Hier zei ik natuurlijk geen nee tegen, maar eerst was het tijd voor wat eten. We zijn naar de dichtstbijzijnde Maccas gereden (Maccas is hier Mcdonalds). Dit gingen we natuurlijk niet in de auto opeten dus we zijn naar de overkant gereden, waar toevallig het pretpark Movieworld lag. Hier zijn we de parkeerplaats opgereden en hebben we op een picnic blanket ons eten opgegeten. Het perfecte einde op een fantastisch eerste dag van mijn nieuwe realiteit aan de andere kant van de wereld.


Reacties

Reacties

Sannah

Klinkt als een geweldige eerste week ? xxx

Meta

Klinkt allemaal heerlijk lieverd! Knuffel ?

Anne-Marie

Wat 'n belevenissen Myrthe, géweldig!
Leuk geschreven!
Succes met het studeren als er zoveel leuke dingen te doen en zien zijn!
??

Cintha

Hey schat,
Ik kende je verhalen al, maar je schrijft bíjna net zo leuk als je praat, en het is leuk ze nog een keer te lezen. Zo fijn dat je zonder heimwee zo kunt genieten van je nieuwe wereld daar. Liefs van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!