myrthe-emma.reismee.nl

An Aussie Adventure

Dear friends,

Na bijna 30uur gereisd te hebben ben ik eindelijk aangekomen in Australië. De eerste dagen heb ik vooral alles over me heen laten komen. Voor de mensen die het niet weten zal ik nog even uitleggen hoe mijn komende maanden hier in Australië eruit gaan zien. De eerste twee weken heb ik de tijd om mijn omgeving te verkennen. 18 februari begint dan toch echt mijn school hier, aan Griffith University. Eerst met een introductieweek vol leuke activiteiten, na deze introductieweek volg ik doordeweeks een aantal vakken en heb ik de weekenden om leuke dingen te doen!

Tijdens mijn verblijf in Australië heb ik een soort gastgezin waar ik woon. Het is misschien een raar verhaal maar het komt erop neer dat mensen die ik niet kende hebben aangeboden om mij in huis te nemen tijdens mijn avontuur hier. Het is een getrouwd stel (Susie & Brad) met 3 kinderen die al wat ouder zijn. De kinderen zitten op dit moment in het buitenland dus het huis is leeg, behalve twee lieve puppies. Ik heb het hier heel erg naar mijn zin en er wordt goed voor me gezorgd. Susie maakt heerlijk eten en Brad maakt de hele dag classic dad jokes. Ze hebben me al veel van de omgeving laten zien.

Gister zijn we naar het strand geweest met vrienden van Brad & Susie. Een van hun vrienden heeft een jet ski, en dit had ik nog nooit gedaan dus ik was heel enthusiast om het te proberen. Het was een fantastisch gevoel om met een mega snelheid door het zeekanaal te gaan. Na voor de eerste keer achterop de jet ski te hebben gereden, mocht ik voorop zitten en kreeg ik uitleg over het besturen van de jet ski. Dit was super makkelijk, dus na 5 minuten ging ik zelf (met natuurlijk wel iemand achterop die een license heeft) het kanaal op. Het was super cool om het snel te mogen besturen, natuurlijk ging ik zo hard mogelijk met soms wat afremmen voor de hogere golfen. Uiteindelijk heb ik twee keer het kanaal afgereden zonder eraf te vallen, dus ik ben een natural ;)

Na mijn jet ski avontuur heb ik nog gezwommen en ff de schaduw opgezocht, want met een huid die gewent is aan kou en sneeuw moet ik oppassen als ik geen levende tomaat wil worden. Het weer hier is heerlijk. Het wordt meestal 30 graden, dit is wel heet maar in het zuiden is het bijna 50 dus ik vind het wel goed zo. Het is wel een land van extremen want in het noorden zijn er zulke erge overstromingen dat er een rivier door de steden loopt. Dus ik zit hier wel goed bij Brisbane.

Als je nog vragen hebt, laat ze dan in de reacties weten dan zal ik deze bij mijn volgende update beantwoorden.


Reacties

Reacties

Gaby

Wat gaaf al!! Heel veel plezier daar =D

Tessa

Super leuk Myrthe! Veel plezier ?

Meta

Natuurlijk ben je een natural ;))

Cis

Eerst dichtbij en toch ver weg. Nu ver weg en toch dichtbij

Harry

Mag je de puppies toevallig ook mee naar huis nemen?

Isla

Klinkt super leuk Myrthe! Heel heel veel plezier, laat foto's van de puppies zien!

Sophie

Fijn dat je het zo leuk hebt!! Wat een avontuur zeg, en ook nog in een huis wonen met twee puppies!!! Ik ben super jaloers :-) Have fun!!!!

Tommie

Supervet Myrthe!

Ik vroeg me af wat voor soort stad Brisbane is, en wat er zoal te doen is allemaal. Ook ben ik ontzettend benieuwd naar de cultuurverschillen tussen Australië en Nederland (voor zover je die in deze korte tijd hebt kunnen ervaren). Ik kijk uit naar je volgende update!

Tommie

Bianca en Paul

Hoi Myrthe, wat leuk dat het je gelukt is om naar down under land te gaan. Ik ga zeker je reisverhalen volgen dus schrijf er maar flink op los. En wat een gastvrij gezin zeg die je zomaar mee op sleeptouw neemt. Blijf vooral genieten en ik lees snel weer iets van je. Liefs Bianca???

Ronaldo

Heerlijk je te lezen dear Myrthe ! Keep us in your loop and play the Didge one day ?

Renner

Hoop dat je het super hebt daar, je wordt in Nederland in ieder geval al gemist ♡

Cis

Hi Emma, tijd voor nieuwe avonturen? Ik wil wel weten hoe de papegaai heet.

Marga Kurvers-Linders

Lieve Myrthe, zie dat je het naar je zin hebt, fijn dat er toch altijd weer lieve mensen zijn die jonge mensen willen opvangen , geniet van je verblijf , de tijd vliegt, dikke knuffels van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!