myrthe-emma.reismee.nl

Noosa Heads

Dear Friends,

De universiteit heeft voor zaterdag een dag reisje gepland naar Noosa Heads, dit is een busreis van 2 ½ uur. Dit is best lang en daarom vertrokken we om 7uur in de ochtend. Eenmaal aangekomen was het een paar meter lopen naar het strand en wauw wat een kleuren. De meest turquoise zee die ik ooit heb gezien en een prachtig wit strand die tot ver in de verte uitliep. Aan de rechterkant was een prachtig begroeid nationaal park. Nadat de Griffith Mates (de mensen van de universiteit) hun tent op het strand hadden opgezet en ik mijn spullen eronder had neergelegd vertrokken we naar het nationale park voor een hike.

Het was op het heetst van de dag en natuurlijk was het berg op. Het was niet de meest relaxte wandeling in de hitte maar wauw wat was het mooi. Aan de rechterkant een prachtig bos van palmbomen en bamboe met wilde koala’s en aan de linkerkant de prachtige zee die op de rotsen en strand golfde.

De zee was kalm, alleen maar kleine golfjes. Perfect om een beetje op een surfbord rond te dobberen. Het eindpunt van de hike kwam uit op een aflopend rotspunt. Aan de punt waren er in de rotsen plekken waar je kon dobberen in rockpools. Dit zag er fantastisch uit, helaas hadden we geen tijd om er in te zwemmen want het was tijd om weer terug te gaan.

Eenmaal terug op het strand was het tijd voor lunch. We zijn naar café le monde geweest. Hier hebben we heerlijk gegeten. Toen was het eindelijk tijd voor een duik in de prachtige zee. Het was zo rustgevend, zo anders dan de hoge golven van de Gold Coast. Dit was wat ik me voorstel als ik een paradijs strand voorstel.

Noosa wat een paradijs, nu officieel mijn favoriete plek in Australië.

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Nou Myrthe, ik zou ook op slag verliefd worden op zo'n prachtige zee en omgeving!
Top!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!