myrthe-emma.reismee.nl

Byron Bay

Dear Friends,

Dit was een weekend om nooit te vergeten.

Vrijdag vertrok ik naar de alternatieve, toeristische en prachtige stad Byron Bay. Hier begonnen we de avond met een BBQ en een avondje stappen, kortom een prima eerste avond.

Zaterdag begonnen de activiteiten, hier keek ik het meest naar uit. We begonnen met een surf les. Na wat basis uitleg en geoefend te hebben met opstaan op het strand was het tijd om het water te trotseren. Door de golven en stromingen ploegen om uiteindelijk ver genoeg in de zee te komen om een golf te kunnen pakken. Gelukkig stond het water super laag dus ik kon makkelijk staan met mijn surfplank op heup hoogte. De eerste keer hielp een instructeur mij door de plank achter vast te houden. Dan hou je het bord aan de zijkanten vast en zorg je dat je voeten aan de achterkant van de plank liggen. Dan is het als de gekte paddelen en proberen te staan. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is me zeker iets van 5 keer gelukt om te staan. Geen slecht begin maar ik moet zeker nog een paar keer oefenen om wat makkelijker en vooral langer te kunnen blijven staan. Het was hard werken maar echt heerlijk om een ochtend in de zee door te brengen ik ga zeker snel nog een keer surfen J

Na lunch en een korte pauze was het tijd voor een fantastisch hike naar de vuurtoren van Byron. Het was op momenten best wat klimmen maar het was zeker het uitzicht waard. De prachtige stranden en rotsen, en het meest oostelijke punt van Australië. De terugweg over het strand maakte dit toch wel een van de mooiste hikes die ik ooit heb gedaan.

Eenmaal terug was het tijd voor avondeten en daarna weer dansen in de clubs. Dit hielden ik en mijn vriendinnen alleen niet lang vol want we waren kapot na deze drukke en fantastische dag. En we moesten de volgende ochtend om 6uur opstaan want er stond iets heel bijzonders op het programma namelijk……. SKYDIVEN.

Dus daar waren we dan om 7uur in de ochtend klaar om uit een vliegtuig te springen. Deze pret moest alleen even wachten want helaas regende het. Zodra het ophield was het dan toch tijd om te gaan en waren ik en 9 uitverkorenen de eerste groep die mochten springen. Samen met twee nieuwe vriendinnen, Miyu uit Japan en Natascha uit Engeland kregen we dan eindelijk ons pak aan. En daar gingen we dan op naar de lucht in een klein vliegtuigje. Dit vliegtuigje had geen stoelen en gordels, ook was er geen deur maar wat plastic die ze pas toen we al hoog in de lucht waren omlaag deden. Toen eenmaal in de lucht was het tijd voor de eerste om uit het vliegtuig te springen. Dit was toch wel het enige moment dat ik ff de spanning in mijn buik voelde toen de eerste mensen uit het vliegtuig sprongen en meegevoerd werden met de wind. Maar toen was het mijn beurt om uit het vliegtuig te springen, op dat moment had ik geen tijd om veel na te denk en was het gewoon gaan. Het eerste moment vlieg je als een bal door de lucht tot je een positie gevonden hebt. Dan vlieg je door lucht als een vogel in vrije val. Het was bewolkt dus ik vloog door een wolk en voelde de harde druppels op mijn huid. En toen werd het prachtige uitzicht van Byron Bay zichtbaar door de waas van de wolk. Het groene landschap dat uitloopt tot strand en zee. En de prachtige groene kleuren van het binnenland vol bergen. De parachute ging open en toen was het simply genieten van het uitzicht en de adrenaline van uit een vliegtuig vallen. Wat een heerlijk gevoel, toen ik eenmaal was geland was ik zo enthousiast dat ik het liefst meteen nog een keer ging.


Na de beste start van de ochtend was de volgende activiteit zee kajakken. Ik was op dit moment flink moe en keek ernaar uit om een beetje op het water te dobberen en te kijken of er schilpadden of dolfijnen te zien waren. Deze verwachting was helaas niet hoe mijn middag is gelopen. Na door de golven te hebben geploeterd om ver in de zee te komen was er niks te zien van schilpadden en dolfijnen. Ik werd opeens vreselijk misselijk, en werd toen zeeziek in de kleine kajak, gelukkig was er een zee naast me…… Als dat nog niet erg genoeg was, moesten we een golf pakken om terug naar het strand te gaan. Dit deden we erg goed, alleen wat we niet wisten was dat we een van de grootste golven pakte die volgens de instructeur een van de grootste was die hij in jaren had gezien. En daar gingen we dan, we flipte ondersteboven en ik had een moment waarin ik heel lang onder water rolde tot ik gelukkig omhoog werd getrokken door een instructeur. De kajak lag horizontaal voor me en achter kwam er nog een grote golf aan. En daar ging ik weer ik werd snel naar onder getrokken door de instructeur. Gelukkig, want ander was de kajak op mij gevallen. Toen ik boven kwam merkte ik dat mijn wijsvinger aan mijn rechterhand pijn deed en de instructeur nam me snel mee het strand op en naar de hut om mijn vinger te koelen.

Mijn vinger was blijkbaar flink gekneusd. Dus dit was mijn niet zo fantastische ervaring met zee kajakken. Gelukkig was het de laatste activiteit van dit geweldige weekend en kon ik na de reis naar huis lekker lang slapen en mijn vinger rusten. Tot natuurlijk de volgende dag want het was weer tijd om naar uni te gaan.

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Wauw Myrthe, wat heb je een leuk verhaal geschreven en wat 'n ervaringen zeg!
Prachtig dat je dit allemaal mee kunt maken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!